درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 386
بازدید کل : 103684
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




پس از فرود موفقیت‌آمیز و دستاوردهای مریخ‌نورد کنجکاوی در سیاره سرخ، ناسا قصد دارد تا سال 2020 مریخ‌نورد دیگری را راهی این سیاره کند.
«مایکل میر» محقق ارشد برنامه اکتشافات مریخ ناسا، ساختار مریخ‌نورد جدید را مشابه کنجکاوی (Curiosity) عنوان می‌کند که با استفاده از ابزار پیشرفته‌تر به جستجوی نشانه‌هایی از حیات می‌پردازد.


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

یافته‌های جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد مریخ میلیاردها سال قبل از شکل‌گیری جو زمین احتمالا دارای جو غنی از اکسیژن بوده است
به گزارش ایسنا، محققان با بررسی شهاب‌سنگ‌های مریخی که با زمین برخورد کرده‌اند و مقایسه این اطلاعات با داده‌های جمع آوری شده توسط مریخ نورد روح (Spirit)‌ ناسا دریافته‌اند، احتمالا در حدود چهار میلیارد سال قبل سطح سیاره سرخ، تحت تأثیر اکسیژن قرار داشته است.




ادامه مطلب ...


جمعه 7 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

اینجا دیگر آخر خط است... نفست را حبس کن و از 10 بشمار، به یک که برسی لرزشی شدید همه جا را در بر می‌گیرد و تو از زمین کنده خواهی شد.




ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

«باس لانس دورپ» بنیانگذار شرکت Mars One و مجری پروژه خصوصی سفر بی‌بازگشت به مریخ امیدوار است که نخستین پیشگامان مستعمره مریخ به دنبال بچه دار شدن نباشند!
 نخستین گروه از ساکنان مستعمره انسانی در مریخ تا سال 2023 راهی سیاره سرخ خواهند شد؛ این گروه قطعا به تشکیل خانواده و صاحب فرزند شدن نیز فکر خواهند کرد.
در کنار تمامی مشکلات و پرسش های مطرح در خصوص انجام این سفر بی بازگشت، بچه دار شدن یکی از چالش انگیزترین مسائل عنوان می‌شود.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

تصاویر جدیدی از حفره‌ای بزرگ در مریخ این احتمال که آب زمانی در میان درز‌ها و شکاف‌های لایه‌های زیرین مریخ در جریان بوده و به این واسطه حیات ارگانیزمی در این سیاره وجود داشته را افزایش داده‌است.
به گزارش NBC، تصاویر جدیدی که از حفره‌ای در مریخ به ثبت رسیده‌است نشان از حضور احتمالی آب در شکاف‌های زیر‌زمینی در گذشته مریخ دارد و این احتمال را که زمانی در این منطقه حیات وجود داشته و شاید هنوز هم وجود داشته باشد را پر‌رنگ‌تر ساخته است.



ادامه مطلب ...


جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

بر اساس اعلام ناسا، مریخ‌نورد کنجکاوی دور جدید تحقیقات و آنالیز نمونه‌ها را در منطقه موسوم به Point Lake بزودی آغاز خواهد کرد.
به گزار سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مریخ نورد کنجکاوی پس از شش هفته حضور و آنالیز نمونه خاک در منطقه «راکنست» در نزدیکی دهانه گیل، 16 نوامبر (26 آبان) گردش کوتاهی در منطقه انجام داده و از تکه سنگی موسوم به Rocknest 3 نمونه برداری کرد.
بررسی و آنالیز ترکیبات سنگ نیز توسط ابزار طیف سنج ذرات آلفا اشعه ایکس انجام شد.
«مایکل واتکینز» مدیر مأموریت کنجکاوی در آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) خاطرنشان می کند: با انجام نمونه‌برداری و آنالیز همزمان ترکیبات سنگ، برنامه ریزی برای انجام مأموریت های پیچیده‌تر طی هفته‌های آینده فراهم شده است.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
 

محققان ناسا با کمک داده‌های آب وهوایی مریخ نورد کنجکاوی، تغییرات جوی در سیاره سرخ را مورد مطالعه قرار دادند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در طول 12 هفته نخست فرود مریخ نورد کنجکاوی در نزدیکی دهانه گیل مریخ، محققان داده‌های بیش از 20 حادثه جوی با حداقل یکی از مشخصه‌های تغییر جهت وزش باد، تغییر سرعت باد، افزایش دما و سیر نزولی تابش های فرابنفش را مورد بررسی قرار دادند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

محققان به شواهدی از وجود آب گرم بر روی مریخ دست یافته اند این یافته نشان می دهد سیاره سرخ می توانسته از حیات پشتیبانی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعه جدید دانشگاه لیستر و دانشگاه اوپن در زمینه آب بر روی مریخ نشان داد شکاف های هیدروگرمایی در اطراف دهانه های آتشفشانی مریخ را به گونه ای تحت تاثیر قرار داده که احتمالا یک محیط قابل زیست برای حیات میکروبی بوده است.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

کاوشگر کنجکاوی دریافته است میزان پرتوهای موجود بر روی مریخ برای انسان کشنده و مهلک نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر، دان هاسلر یکی از کارشناسان ارشد پروژه آشکار ساز و ارزیاب تشعشعات ناسا گفت: مسلما فضانوردان می توانند در این محیط زندگی کنند.
هاسلر اظهار داشت: توصیف پرتو و تشعشعات بر روی سطح یک سیاره دیگر هرگز پیش از این انجام نشده بود.
محققان قصد دارند تعداد پرتوها را طی زمان جمع آوری کنند تا به ارزیابی بهتری از اینکه یک فرد دقیقا چه میزان پرتو را در طول سفر به مریخ تجربه می کند، برسند.
کنجکاوی اندازه گیری متغیرها را در فشار جوی این سیاره آغاز کرده است.
هاسلر اظهار داشت: دریافته ایم که جو مریخ مانند یک سپر در برابر تشعشات به سطح این سیاره عمل می کند و همانطور که جو ضخیم تر می شود سپر قوی تری فراهم می کند.

خبرگزاری مهر



چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

ناسا می گوید کاوشگر کنجکاوی بر روی مریخ گام های مهمی را به سوی شناخت چگونگی از بین رفتن بخش عمده ای از اتمسفر اصلی سیاره سرخ برداشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اتمسفر کنونی مریخ 100 برابر رقیق تر از اتمسفر زمین است و شناخت اینکه چه اتفاقی برای آن افتاده به دانشمندان کمک می کند ارزیابی کنند آیا این سیاره هرگز قابل سکونت بوده یا نه.



ادامه مطلب ...


شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد